Tuesday, March 26, 2024
A new (to me) local company -- Introducing Austin AudioWorks
Happy to learn of a local audio company producing headphone and phono amps (with more to come). Austin AudioWorks. In truth, they've been around a bit longer than I realized and have at the help both Barry Thornton (formerly of Quintessence Audio Group among others) and Bill Leebens (whom I last met when he was overseeing reviews for PS Audio). Since it's common to see new companies launching nose-beed priced products, what fun to find Austin AudioWorks launching a $1600 phono stage that covers MM and MC cartridges, balanced and single ended outputs, with front facing controls for resistance, capacity and gain. And it's made in Austin too, apparently. This little 'do-it-all' might just be a vinyl lovers dream.
헤드폰과 포노 앰프를 생산하는 현지 오디오 회사를 알게 되어 기쁩니다(앞으로 더 추가될 예정). 오스틴 오디오웍스입니다. 사실 이 회사는 제가 생각했던 것보다 조금 더 오래 전부터 존재해 왔으며, 배리 손튼(전 퀸테센스 오디오 그룹 소속)과 빌 리벤스(PS 오디오의 리뷰를 감독할 때 마지막으로 만났던 사람)의 도움을 받고 있습니다. 신생 회사들이 노즈-베드 가격대의 제품을 출시하는 것은 흔한 일이기 때문에, 저항, 용량 및 게인을 위한 전면 컨트롤을 갖춘 MM 및 MC 카트리지, 밸런스 및 싱글 엔드 출력을 지원하는 1,600달러 포노 스테이지를 출시하는 Austin AudioWorks를 발견하는 것은 얼마나 즐거운 일입니까? 그리고 이 스테이지도 오스틴에서 제작되었습니다. 이 작은 '모든 것을 갖춘' 제품은 바이닐 애호가들의 꿈일지도 모릅니다.
Find out more at https://austinaudioworks.com
The Black Swan MM and MC Phono-preamplifier
The goal of vinyl is that special quality of the sound of music, a passionate and crafted performance, stored in space and time until you want to experience it again. The Black Swan is the translator between the physical world of the record groove and the electronics of your system that brings the thrill of music to your ear.
Sonically delivering dynamic resolution. Elegant detail and transient delivery done through remarkably low noise, precision amplification, exacting passsive equalization. And most significant – front panel real-time cartridge “R” and “C” loading for by-ear timbre tuning of your cartridge compliance and arm characteristics.
다이나믹한 해상도를 음향적으로 전달합니다. 놀랍도록 낮은 노이즈, 정밀한 증폭, 정확한 패시브 이퀄라이제이션을 통해 우아한 디테일과 과도음을 전달합니다. 그리고 가장 중요한 것은 카트리지 컴플라이언스 및 암 특성에 따라 바이이어 팀버브 튜닝을 위한 전면 패널 실시간 카트리지 "R" 및 "C" 로딩입니다.
Sonically offering acoustic image resolution and temporal precision on a noise-free background. Exceptional soundscape through exacting definition and rich instrument and voice resolution.
노이즈 없는 배경에서 음향 이미지 해상도와 시간적 정밀도를 음향적으로 제공합니다. 정확한 선명도와 풍부한 악기 및 음성 해상도를 통한 탁월한 사운드스케이프.
All this technology means that you can reproduce a better sonic illusion in your head. A better listening experience, full of the emotional power, freedom, and stimulation that music releases in us. Depth, resolution, and clarity enough to turn the Muse in your soul loose. That is what the fun of music is all about.
이 모든 기술은 머릿속에서 더 나은 음향 환상을 재현할 수 있다는 것을 의미합니다. 음악이 주는 감정적 힘, 자유로움, 자극으로 가득한 더 나은 청취 경험을 선사합니다.내 영혼의 뮤즈를 풀어줄 만큼의 깊이, 해상도, 선명도. 이것이 바로 음악의 즐거움입니다.
The Keys to Performance
You identify the sound of a musical instrument by its Timbre, which is the combination of all energies that make up the note. Many notes rhythmically together, including the human voice, is an ensemble. It is the ‘song’ we listen to and enjoy. How true to life the song sounds is the result of the accuracy of the timbres reproduced by your music system.
음을 구성하는 모든 에너지의 조합인 음색으로 악기의 소리를 식별할 수 있습니다. 사람의 목소리를 포함한 수많은 음이 리드미컬하게 어우러지는 것이 바로 앙상블입니다. 이것이 바로 우리가 듣고 즐기는 '노래'입니다.노래가 얼마나 사실적으로 들리느냐는 음악 시스템에서 재생되는 음색의 정확도에 따라 결정됩니다.
The Black Swan directly addresses these issues to produce detail and to offer reproduction of the individual components of the song in the following ways:
블랙 스완은 이러한 문제를 직접적으로 해결하여 다음과 같은 방식으로 노래의 개별 구성 요소를 디테일하게 재현합니다:
Noise
A collection of the energies of many frequencies. When noise energy is superimposed onto low level audio energy, the timbre of each musical source is altered. There is a law in physics called heterodyning that says mixing two frequencies together produces the original two plus two more, the sum and difference of them. This process varies with the linearity (distortion) of the mixing process. It has greater effect on very low level signals such as those of a phono cartridge. One way to stop this altering of the timbre of the music is to not generate electronic noise in the first gain stages of the amplification process.
여러 주파수의 에너지 모음입니다. 노이즈 에너지가 낮은 수준의 오디오 에너지에 겹쳐지면 각 음원의 음색이 변경됩니다.물리학에는 헤테로다이닝이라는 법칙이 있는데, 두 개의 주파수를 혼합하면 원래의 두 개에 두 개를 더한 값과 그 차이의 합이 더해진다는 것입니다. 이 과정은 믹싱 과정의 선형성(왜곡)에 따라 달라집니다. 포노 카트리지와 같이 매우 낮은 레벨의 신호에 더 큰 영향을 미칩니다. 이러한 음악의 음색 변화를 막는 한 가지 방법은 증폭 과정의 첫 번째 게인 단계에서 전자 노이즈를 생성하지 않는 것입니다.
The Black Swan employs ultra-low noise silicon devices to get the lowest possible noise and then goes a step further. When you parallel silicon devices you get an internal noise canceling effect. The Swan does just that; it parallels 4 of its exotic front-end gain devices to cut the noise in half. The Black Swan has an internal noise level that approaches the theoretical noise floor limit. This further diminishes the sonic effects of noise altered timbre on the music you listen to.
블랙 스완은 초저소음 실리콘 디바이스를 사용해 노이즈를 최대한 낮추고 한 단계 더 나아갑니다. 실리콘 디바이스를 병렬로 배치하면 내부 노이즈 캔슬링 효과를 얻을 수 있습니다. 스완은 4개의 이색적인 프론트 엔드 게인 디바이스를 병렬로 배치하여 노이즈를 절반으로 줄였습니다. 블랙 스완의 내부 노이즈 레벨은 이론적 노이즈 플로어 한계에 근접합니다. 따라서 청취하는 음악에 대한 노이즈의 음색 변화로 인한 음향 효과를 더욱 줄여줍니다.
Distortion
The source of timbre altering is the linearity or distortion of the process. Non-linearity creates timbre errors by mixing all the musical energies with each other to produce hundreds of small subtle new energies. These do significant damage to the original timbre of the music literally making a ‘mess of everything’; especially in complex musical passages, but obvious even with two simple notes such as a solo voice and an instrument.
음색 변화의 원인은 프로세스의 선형성 또는 왜곡입니다. 비선형성은 모든 음악 에너지를 서로 혼합하여 수백 개의 작고 미묘한 새로운 에너지를 생성함으로써 음색 오류를 발생시킵니다. 이는 말 그대로 '모든 것을 엉망으로' 만들어 음악의 원래 음색에 심각한 손상을 입히며, 특히 복잡한 음악 구절에서 두드러지지만 솔로 목소리와 악기처럼 단순한 두 개의 음만 있어도 분명하게 드러납니다.
Passive Equalization
One significant way to limit non-linearity is to employ passive phono equalization. Vinyl discs are recorded with frequency changing equalization as set by the RIAA to make up for the physical issues of the vinyl disc. It is expected that a reverse equalization will be employed in playback to correct for this. This is usually done inside the input stage’s feedback loop resulting in the amplifier’s gain changing with frequency. This is entirely counterproductive to the playback process but is easy and inexpensive to do. The Black Swan uses a far better approach employing precise totally passive equalization followed by additional low-noise ultra-low distortion wide bandwidth gain. This is a more expensive solution but totally resolves the gain change with frequency issue needed for RIAA equalization of the record. The Black Swan has extreme precision linearity along with high bandwidth and low noise, electronic attributes required to insure minimal effect on the timbre of all music being reproduced.
비선형성을 제한하는 중요한 방법 중 하나는 패시브 포노 이퀄라이제이션을 사용하는 것입니다. 바이닐 디스크는 바이닐 디스크의 물리적 문제를 보완하기 위해 RIAA에서 설정한 주파수 변경 이퀄라이제이션으로 녹음됩니다. 이를 보정하기 위해 재생 시 리버스 이퀄라이제이션이 사용됩니다. 이 작업은 일반적으로 입력 스테이지의 피드백 루프 내부에서 이루어지며, 그 결과 주파수에 따라 앰프의 게인이 변경됩니다. 이는 재생 프로세스에 전적으로 비생산적이지만 쉽고 저렴하게 수행할 수 있습니다. 블랙 스완은 정밀한 완전 패시브 이퀄라이제이션과 추가적인 저잡음 초저왜곡 광대역 게인을 사용하는 훨씬 더 나은 접근 방식을 사용합니다. 이는 더 비싼 솔루션이지만 레코드의 RIAA 이퀄라이제이션에 필요한 주파수 문제에 따른 게인 변화를 완전히 해결합니다. 블랙 스완은 재생되는 모든 음악의 음색에 미치는 영향을 최소화하는 데 필요한 높은 대역폭과 낮은 노이즈, 전자적 특성과 함께 극도로 정밀한 선형성을 갖추고 있습니다.
Cartridge Loading
Perhaps the most flawed step in getting music off of a vinyl disc is the conversion of the mechanical energy of the rotating disc groove into electrical energy carrying the audio signal. Each cartridge/tone arm/electronic input load is unique. The natural timbre of the cartridge is altered by the precision of the turntable’s speed, its mechanical noise, and physical eccentricities of the record disc and platter. The tone arm has multiple resonance’s and dynamic tracking compliance issues, and the individual record’s pressing characteristics further are a variable in this relationship. The cartridge sits in the middle of it all and is electrically damped by the loading on it by the preamplifier. This damping effects the character of all the mechanical forces the cartridge is experiencing. Thus the timbre of the cartridge is heavily determined by loading of the cartridge.
바이닐 디스크에서 음악을 추출할 때 가장 결함이 많은 단계는 회전하는 디스크 홈의 기계적 에너지를 오디오 신호를 전달하는 전기 에너지로 변환하는 것입니다. 각 카트리지/톤 암/전자 입력 부하는 고유합니다.카트리지의 자연스러운 음색은 턴테이블의 정밀한 속도, 기계적 노이즈, 레코드 디스크와 플래터의 물리적 편차에 의해 변경됩니다. 톤 암은 여러 공진 및 동적 추적 준수 문제를 가지고 있으며, 개별 레코드의 누르는 특성도 이 관계에서 변수가 됩니다. 카트리지는 이 모든 것의 중간에 위치하며 프리앰프의 부하로 인해 전기적으로 감쇠됩니다. 이 댐핑은 카트리지가 받는 모든 기계적 힘의 특성에 영향을 미칩니다. 따라서 카트리지의 음색은 카트리지의 로딩에 의해 크게 결정됩니다.
Because you can change the damping in real-time, it can set the loading based on what you are actually hearing as you listen to your music. One can literally ‘tune’ the character of the turntable/arm/record, and the cartridge for the most rewarding audio experiences while it is happening.
댐핑을 실시간으로 변경할 수 있기 때문에 음악을 들으면서 실제로 듣는 것에 따라 로딩을 설정할 수 있습니다. 말 그대로 턴테이블/암/레코드판과 카트리지의 특성을 '튜닝'하여 가장 만족스러운 오디오 경험을 할 수 있습니다.
Some Customer and Listener remarks about the Black Swan
There are plenty of adjustments for loading, gain and more. But there’s a deeply human side to the Austin Audio Works design, and that’s why such a feature-filled phono preamplifier is so easy to use.The Black Swan has gain adjustments, but that feature also allows it to be used as a preamplifier as well. All of those knobs on the front faceplate can be used on the fly, which is very helpful when you’re trying to set up this phono pre by ear. Plus, you won’t have to mess with dip switches on the back or, even worse, inside the unit. You merely turn knobs and flip toggle switches on the front panel.
Soundstaging and imaging were superb and spread out efficiently on a large canvas. The AAW approaches neutrality without being a stifling bore about it.
로딩, 게인 등을 위한 많은 조정 기능이 있습니다. 하지만 오스틴 오디오 웍스의 디자인에는 인간적인 면이 깊이 배어 있으며, 이러한 기능으로 가득 찬 포노 프리앰프가 사용하기 쉬운 이유입니다. Black Swan에는 게인 조정 기능이 있지만 이 기능을 통해 프리앰프로도 사용할 수 있습니다. 전면 페이스플레이트에 있는 모든 노브를 즉석에서 사용할 수 있어 포노 프리를 귀로 설정할 때 매우 유용합니다. 또한 뒷면이나 더 심하게는 유닛 내부의 딥 스위치를 조작할 필요가 없습니다. 전면 패널의 노브를 돌리고 토글 스위치를 돌리기만 하면 됩니다. 사운드 스테이징과 이미징은 훌륭했고 대형 캔버스에 효율적으로 펼쳐졌습니다. AAW는 답답하지 않으면서도 중립에 가깝습니다.
Reviewer, Part-Time Audiophile
The sound on the Black Swan immediately blew me away. It was natural sounding while not fatiguing at all—my whole album collection had become new to me all over again! I kept putting on different albums and was just amazed at the sound coming out. Hours went by while I did this, and my wife also thought the sound was much clearer than it previously was. I was immediately sold, and ready to swap out my existing phono pre-amp gladly. After having the Black Swan for a few months nothing has changed. I’m still very excited to plug it in and fire it up to listen to some beautiful music. Since I have purchased it I have swapped out carts on my turntable, and it really didn’t take much time to get the Black Swan dialed in. The sound stage is vast to where I feel I am at a live show. At this point I need to question the rest of my gear and audition more from Austin Audioworks!
블랙 스완의 사운드는 즉시 저를 놀라게 했습니다. 전혀 피곤하지 않으면서도 자연스러운 사운드를 들려줬고, 제 앨범 컬렉션 전체가 완전히 새롭게 느껴졌어요! 다른 앨범을 계속 틀어보면서 나오는 사운드에 놀랐어요. 그렇게 몇 시간이 지나자 아내도 이전보다 소리가 훨씬 선명해졌다고 생각했어요. 저는 곧바로 기존 포노 프리앰프를 기꺼이 교체할 준비가 되었습니다. 블랙 스완을 몇 달 사용한 후에도 달라진 것은 아무것도 없습니다. 여전히 플러그를 꽂고 전원을 켜서 아름다운 음악을 듣는 것이 매우 흥분됩니다. 블랙 스완을 구입한 후 턴테이블의 카트를 교체했는데, 블랙 스완에 익숙해지는 데 시간이 많이 걸리지 않았어요. 라이브 공연장에 온 것 같은 광활한 사운드 스테이지가 펼쳐집니다. 이쯤 되면 나머지 장비와 오스틴 오디오웍스의 오디션을 더 봐야겠어요!
—Billy S.
I have been fortunate to get a ground floor opportunity to review the Austin Audio Works head amplifier. This thing came to me out of nowhere, and we all know, or should know, that super low voltage amplifiers are a tough nut to crack. After I listened to it, I was bowled over by the DYNAMICS, holographic image, even- sounding frequency reach and transparency that this unit throws out. The only reason you might not tap your toes with this unit, is if you don’t have toes! I have several different head amplifiers, and the Black Swan is my main squeeze right now. Barry has added on the fly loading and this is super nice to dial in the right loading, and not any more or less than YOUR ear enjoys. I can’t recommend this unit enough for audiophiles on a realistic budget…or those that think you have to spend $$$ more to get near this units performance.
저는 운이 좋게도 오스틴 오디오 웍스 헤드앰프를 직접 리뷰할 수 있는 기회를 얻었습니다. 이 제품은 갑자기 저에게 다가왔고, 초저전압 앰프가 풀기 어려운 난제라는 것은 우리 모두가 알고 있거나 알아야 할 사실입니다. 이 제품을 들어보니 다이나믹스, 홀로그램 이미지, 고른 주파수 도달 범위, 투명성 등 이 앰프가 선사하는 놀라운 성능에 완전히 매료되었습니다. 이 유닛으로 발가락을 두드리지 않을 수 있는 유일한 이유는 발가락이 없는 경우입니다! 저는 여러 가지 헤드앰프를 가지고 있는데, 블랙 스완은 현재 제가 주로 사용하는 제품입니다. 배리가 즉석에서 로딩을 추가했는데, 제 귀가 좋아하는 것보다 더하거나 덜하지 않게 적절한 로딩을 다이얼링할 수 있어 정말 좋습니다. 현실적인 예산의 오디오 애호가 또는 이 장치의 성능에 근접하려면 $$$를 더 써야한다고 생각하는 사람들에게 이 장치를 충분히 추천 할 수 없습니다.
—Galen G.
Reporting in on the Black Swan preamp. I got my busted monoblock fixed and running smoothly. Wow! they never sounded this good. Now I get what the fuss is about for the “hallucinations” from audio. I took it over to my friend’s with the audiophile setup last night. He was impressed, we listened to several jazz albums, he definitely heard more detail than his other setup. The black swan replaced his PH-16 tube preamp. He was also running tubes on a Dynakit power amp rebuilt with a bunch of modern bias circuitry and those overpriced russian oil filled capacitors, so it was still plenty warm enough for his taste. My monoblocks sound exactly warm enough with this, I guess they like getting a nice accurate signal now. Now I really want to hear your new power amp. Many thanks, I’m very happy with it.
블랙 스완 프리앰프에 대한 보고입니다. 고장난 모노블럭을 고쳐서 원활하게 작동하고 있습니다. 와우! 이렇게 좋은 소리는 처음이에요. 이제 오디오의 '환각'에 대한 소란스러움이 무엇인지 알 것 같습니다. 어젯밤에 오디오 애호가인 친구 집에 가져갔어요. 그는 감명을 받았고, 우리는 여러 재즈 앨범을 들었는데 다른 설정보다 확실히 더 많은 디테일을 들었습니다. 블랙 스완은 그의 PH-16 튜브 프리앰프를 대체했습니다. 그는 또한 최신 바이어스 회로와 고가의 러시아산 오일 충전 커패시터로 재구성한 다이나킷 파워 앰프에서 튜브를 사용하고 있었기 때문에 여전히 그의 취향에 충분히 따뜻했습니다. 제 모노블럭은 이걸로 충분히 따뜻하게 들리고, 이제 정확한 신호를 얻는 것을 좋아하는 것 같습니다. 이제 새 파워앰프가 정말 듣고 싶네요. 감사합니다, 정말 만족합니다.
—Nathan C.
The Black Swan has many tube qualities with a wonderful 3D presentation, great sense of air and wonderful microdynamics without trying to sound “tubey”. The ability to fine tune your loading both resistive and capacitive were greatly appreciated; even though I had the ability to variably adjust resistive loading on my phono already, the capacitive load adjustments really allowed me to dial in the response for my system.
블랙 스완은 훌륭한 3D 표현, 뛰어난 공기감, 훌륭한 마이크로 다이내믹 등 많은 튜브 특성을 가지고 있으면서도 "튜브적인" 소리를 내지 않으려 노력했습니다. 저항과 정전 용량 모두에서 부하를 미세 조정할 수 있는 기능이 매우 인상적이었습니다. 이미 포노의 저항 부하를 다양하게 조정할 수 있는 기능이 있었지만, 정전 용량 부하 조정으로 제 시스템에 맞는 응답을 다이얼링할 수 있었습니다.
—Fred E.
A quiet background, very configurable loading (I maxed out the gain on this unit for my cart but it was sufficient), rich timbre, slightly tipped-down tone, complete lack of grain in the highs, forgiving of some of my lower-quality pressings without inversely feeling like it was sucking details out of my nicer plates, solid follow-through on decays and sustains without blunted attacks, good LF extension, generally a jack of all trades.
조용한 배경, 매우 설정 가능한 로딩(카트용으로 이 유닛의 게인을 최대로 올렸지만 충분했습니다), 풍부한 음색, 약간 기울어진 음색, 고역의 입자 결이 전혀 없고, 일부 저품질 프레싱에 대한 용납, 역으로 더 좋은 플레이트에서 디테일을 빨아들이는 듯한 느낌 없이 저음에 대한 관용, 무딘 공격 없이 붕괴 및 지속의 견고한 후속 처리, 좋은 LF 확장, 일반적으로 모든 거래의 잭팟입니다.
—Bart M.
I definitely liked the Black Swan better, there was no contest. Specifics that stood out: Better tone, perhaps a bit richer or denser. Tone is more subtle than the Black Amp but still very enjoyable.
Clarity
More engaging yet less fatiguing. I see Barry’s magic at work with the Black Swan (lack of fatigue was especially good with the Black Amp)
More detailed
Sometimes corrected my distortion issues, I could enjoy more of my collection
저는 확실히 블랙 스완이 더 좋았고, 경합이 없었습니다. 눈에 띄는 세부 사항: 더 나은 톤, 아마도 조금 더 풍부하거나 밀도가 높습니다. 톤은 블랙 앰프보다 미묘하지만 여전히 매우 즐겁습니다.
선명도
더 매력적이면서도 덜 피곤합니다. 배리의 마법이 블랙 스완과 함께 작동하는 것을 봅니다(블랙 앰프의 경우 특히 피로감이 적었습니다).
더 세밀해짐
때때로 왜곡 문제가 해결되어 더 많은 컬렉션을 즐길 수 있었습니다.
Just some quick thoughts on the Black Swan…
Very clean and quiet and sounding; understated richness to the sound
Did not emphasis ticks and pops
Zero complaints about sound
Only was able to test MM, as I haven’t purchased an MC yet but the MM capacitance settings are excellent. IMO this is what’s needed to properly dial in your MM, as it accommodates new and older/classic carts. I loved having several choices under 100 pF.
Continuous adjustable gain is great; able to dial in a good match for your system
Based on all comments above, I would love to own one. These settings combined with SQ is everything I’m looking for for my end game phono stage.
블랙 스완에 대한 몇 가지 간단한 생각...
매우 깨끗하고 조용한 사운드, 절제된 풍성한 사운드
틱과 팝을 강조하지 않음
사운드에 대한 불만 없음
아직 MC를 구매하지 않았기 때문에 MM만 테스트할 수 있었지만 MM 커패시턴스 설정은 훌륭했습니다. 신형 및 구형/클래식 카트를 모두 수용하기 때문에 MM을 제대로 다이얼링하는 데 필요한 기능이라고 생각합니다. 100pF 미만의 다양한 선택지가 있다는 점이 마음에 들었습니다.
지속적으로 조절 가능한 게인은 훌륭하며 시스템에 맞게 다이얼링할 수 있습니다.
위의 모든 의견을 바탕으로 저는 이 제품을 소유하고 싶습니다. SQ와 결합된 이러한 설정은 제가 최종 게임 포노 스테이지를 위해 찾고 있는 모든 것입니다.
SH
The Black Swan features the sparkle, pierce & air of an extended top range. Recordings generally had a more spacious, open and airy presentation in my system, even with my Orangutan speakers which frequently can’t get there with vinyl. Strings and choral tracks ventured into etherealness at times. To me that’s a good thing and a sound I prefer in my room.
Dynamics and timbre are both very good. The soundstage is very wide and deep (though not the absolute widest I’ve ever heard) with precise imaging and instrument separation. Note that the soundstage is affected drastically by the load settings, which is exactly where the front-facing controls come into play. The amount of bass present in playback is highly adjustable via cartridge loading options. This was especially notable for my MC cart, I could easily dial in low and mid bass or reduce it with the impedance settings. As the user manual points out, loading options don’t act as directly as tone controls but their availability does give you the ability to tweak each cartridge toward the sound you prefer. The noise floor of the Back Swan is astonishingly low. The manual and web site attribute this to compound-parallel low-noise gain cells in the input stage and a buffered, isolated power stage. I don’t know about that but it’s comparable to the several massively more expensive solid state amps I’ve heard that use dual-chassis, battery-buffers or the like. The Black Swan easily bested any other pre-amp I’ve heard at this price range or lower. The silent noise floor & extended top end and airiness it brings into my system is what put it over the top for me.
블랙 스완은 확장된 고역대의 반짝임, 피어싱 및 공기가 특징입니다. 레코딩은 일반적으로 제 시스템에서 더 넓고 개방적이며 공기가 잘 통하는 프레젠테이션을 보여주었는데, 심지어 비닐로는 불가능한 오랑우탄 스피커를 사용했을 때도 마찬가지였습니다. 현악기와 합창 트랙은 때때로 미묘하게 들렸습니다. 제게는 좋은 현상이고 제 방에서 선호하는 사운드입니다.
다이내믹과 음색 모두 매우 훌륭합니다.사운드 스테이지가 매우 넓고 깊으며(제가 들어본 것 중 가장 넓지는 않지만) 정확한 이미징과 악기 분리가 잘 되어 있습니다. 사운드 스테이지는 부하 설정에 따라 크게 영향을 받는데, 바로 이 부분에서 전면 컨트롤이 중요한 역할을 합니다. 재생 시 저음의 양은 카트리지 로딩 옵션을 통해 세밀하게 조절할 수 있습니다. 특히 MC 카트리지의 경우 임피던스 설정으로 저음과 중음을 쉽게 조절하거나 저음을 줄일 수 있었습니다. 사용자 설명서에 나와 있듯이 로딩 옵션은 톤 컨트롤처럼 직접적으로 작동하지는 않지만 각 카트리지를 원하는 사운드에 맞게 조정할 수 있는 기능을 제공합니다. Back Swan의 노이즈 플로어는 놀라울 정도로 낮습니다. 매뉴얼과 웹 사이트에서는 입력 스테이지의 컴파운드 병렬 저노이즈 게인 셀과 버퍼링된 분리형 파워 스테이지가 그 이유라고 설명합니다. 저는 잘 모르겠지만 듀얼 섀시, 배터리 버퍼 등을 사용하는 훨씬 더 비싼 솔리드 스테이트 앰프와 비교할 수 있는 수준입니다. 블랙 스완은 이 가격대 이하에서 들어본 다른 어떤 프리앰프도 쉽게 능가했습니다. 조용한 노이즈 플로어와 확장된 고역, 그리고 제 시스템에서 느껴지는 경쾌함이 이 제품을 최고로 꼽게 된 이유입니다.
O
I really like the Black Swan, it’s cartridge loading feature, balance and single ended outputs, balance, and single ended MC inputs. 2 MM inputs, adjustable gain. It was a blast. Thanks to Barry Thornton of Austin AudioWorks for this ingenious product.
카트리지 로딩 기능, 밸런스 및 싱글 엔드 출력, 밸런스 및 싱글 엔드 MC 입력이 있는 블랙 스완이 정말 마음에 듭니다. 2MM 입력, 조절 가능한 게인. 정말 굉장했어요. 이 독창적인 제품을 개발해준 Austin AudioWorks의 Barry Thornton에게 감사드립니다.
Troy Logan
Editor, Modern Audiophile
Black Swan Specifications
- Dual Moving Magnet inputs, Single Moving Coil input
- Flexible Front panel cartridge tuning
- Balanced and Single Ended inputs and outputs
- Balanced 4 pin AAW \ Headphone Output
- Highly Adjustable Gain
- Vanishingly low noise floor
- No coloration
- Precise spatial detail
'Audio' 카테고리의 다른 글
Sonic Voice Turntable Mats (0) | 2024.04.03 |
---|---|
Eipuriru Furu HypoResonance 9000 Turntable (1) | 2024.04.03 |
StudioSilver MC Cartridge from MoFi Electronics | REVIEW (0) | 2024.03.31 |
Vinyl Break-In? by Robert Harley (0) | 2024.03.31 |
원키가 사용하는 Phono 앰프 Lampizator Vinyl Phono (1) | 2024.03.30 |