-After a long answer to a customer, we decided to post part of it separately as a good explanation how records are made. -Webmaster
-고객님께 장문의 답변을 드린 후, 기록이 어떻게 만들어지는지 잘 설명해드리기 위해 그 일부를 별도로 게시하기로 했습니다. -웹마스터
When a vinyl record is created there are various “additives” or adjunct liquids which are added to the “charge” of vinyl pellets (that will be melted and subsequently flow into the molding cavity as the press is being closed). The vinyl pellets are introduced via a chute into a heated auger chamber wherein the vinyl is melted and formed into a biscuit sized puck that will be placed into the center of the record press. At the same time that the pellets are fed into the auger at least two other liquid compounds are added to the pellets. The first is an internal “lubricant”, added so the the vinyl will flow smoothly and continuously from the center of the press toward the outside edge of the press. At the same time another compound is added so that the finished work piece (the record) will separate cleanly from the faces of the stamper molds. Depending upon the vinyl, these compounds may be mixed ahead of time and are part of the “charge”. Other times the press operator is adding smaller amounts depending on operating dynamics. So both an “internal lubricant” and a “mold release agent” are added to the vinyl (usually) during the pressing run. The operator is usually in charge of several presses during a run and will be moving constantly from press to press adding more or less of the additives depending on press operations and vinyl quality. Years ago, I visited a pressing plant (no longer in business) where the operator sprayed a proprietary mold release coating on the faces of the press just before the press closed. If the operator wasn’t not sufficiently fleet of foot, a press would close and clamp shut before he could spray, with (sometimes) disastrous results.
비닐 레코드가 만들어질 때 비닐 펠릿의 "충전"에 첨가되는 다양한 "첨가제" 또는 보조 액체가 있습니다(프레스가 닫힐 때 녹아서 성형 캐비티로 흘러 들어갑니다). 비닐 펠릿은 슈트를 통해 가열된 오거 챔버로 유입되어 비닐을 녹여 비스킷 크기의 퍽으로 만들어 레코드 프레스의 중앙에 놓이게 됩니다. 펠릿이 오거에 공급되는 동시에 최소 두 가지의 다른 액체 화합물이 펠릿에 추가됩니다. 첫 번째는 내부 '윤활제'로, 비닐이 프레스 중앙에서 프레스 바깥쪽 가장자리로 원활하고 연속적으로 흐르도록 추가됩니다. 동시에 완성된 작업물(음반)이 스탬퍼 몰드의 표면에서 깨끗하게 분리될 수 있도록 다른 화합물을 추가합니다. 비닐에 따라 이러한 화합물은 미리 혼합되어 "충전"의 일부가 될 수 있습니다. 다른 경우에는 프레스 작업자가 작업 동역학에 따라 소량을 추가하기도 합니다. 따라서 프레스 작업 중에 "내부 윤활제"와 "이형제"가 모두 비닐에 첨가됩니다(보통). 작업자는 일반적으로 한 번에 여러 프레스를 담당하며 프레스 작동 및 비닐 품질에 따라 첨가제를 더 많이 또는 더 적게 추가하기 위해 프레스에서 프레스로 계속 이동하게 됩니다. 몇 년 전, 저는 프레스가 닫히기 직전에 작업자가 프레스 표면에 독점 이형 코팅제를 뿌리는 프레스 공장(지금은 더 이상 운영하지 않음)을 방문한 적이 있습니다. 작업자의 발이 충분하지 않으면 스프레이를 하기 전에 프레스가 닫히고 클램핑되어 (때때로) 비참한 결과를 초래했습니다.
The clamping pressure holding the press closed during the process is very high (40,000 to 70,000 pounds per square inch). At the completion of the operation, the press is cooled, then opened and the operator removes the record which is then placed on a spindle while further cooling. Later on, the spindle with many records on will be taken into the packaging room where each record is removed and visually examined for defects. If no defects are found, the record is slipped into an inner sleeve and then placed into its final outer jacket (or box if a box set). At NO time in the inspection/packaging operation is the record cleaned or any pressing residues removed from the surface. Another factor is the following – because the pressure is so high inside the press, the press faces are cooled by forcing cold water through the passages that held very hot steam under high pressure during the pressing operation. This is to cool the work piece (record) so that it is not in a still molten state when the press opens. However, this means some of the mold release agent and internal lubricants are locked into the vinyl under high pressure. Over a period of time, these residues will diffuse from the inside of the record out to the surface creating noise and a gray, powdery contamination that keeps repeating itself.
공정 중에 프레스가 닫히도록 고정하는 클램핑 압력은 매우 높습니다(평방인치당 40,000~70,000파운드). 작업이 완료되면 프레스는 냉각된 다음 열리고 작업자는 레코드를 제거한 다음 추가 냉각을 하면서 스핀들에 놓습니다. 나중에 많은 레코드가 장착된 스핀들을 포장실로 가져가서 각 레코드를 제거하고 결함이 있는지 육안으로 검사합니다. 결함이 발견되지 않으면 레코드를 내부 슬리브에 넣은 다음 최종 외부 재킷(또는 박스 세트인 경우 박스)에 넣습니다. 검사/포장 작업 중 어떤 경우에도 레코드를 청소하거나 표면에서 눌러 붙은 잔여물을 제거하지 않습니다. 또 다른 요인은 다음과 같습니다. 프레스 내부의 압력이 매우 높기 때문에 프레스 작업 중에 고압으로 매우 뜨거운 증기가 고여 있던 통로를 통해 냉수를 강제로 통과시켜 프레스 표면을 냉각시킵니다. 이는 프레스가 열렸을 때 작업물(레코드)이 여전히 녹은 상태가 되지 않도록 냉각하기 위한 것입니다. 그러나 이는 일부 이형제와 내부 윤활제가 고압으로 비닐에 고정되어 있음을 의미합니다. 시간이 지나면 이러한 잔여물이 레코드판 내부에서 표면으로 확산되어 소음과 회색 가루 오염이 계속 반복됩니다.
There are few remaining record pressing plants. LAST All Purpose Record Cleaner is designed for general purpose record cleaning with the safe, effective removal of dust, air-borne debris, finger-prints, and contamination that might be picked up from the surface of the turntable or table mat. However, it is not suited to the removal of pressing residues or tenacious oils, fats, or silicon fluids, such as come from the previously discussed release agents and lubricants. For this you need a Vacuum Record Cleaning Machine such as a Keith Monks (UK), Nitty Gritty or VPI (US), or a new machine made in Germany that uses Ultra Sonic cleaning technology.
레코드 프레싱 공장은 거의 남아 있지 않습니다. LAST 다목적 레코드 클리너는 턴테이블이나 테이블 매트 표면에 묻은 먼지, 공기 중 이물질, 지문, 오염물질을 안전하고 효과적으로 제거할 수 있는 다목적 레코드 청소용으로 설계되었습니다. 그러나 앞서 설명한 이형제 및 윤활유에서 나오는 누름 잔여물이나 끈적한 오일, 지방 또는 실리콘 유체를 제거하는 데는 적합하지 않습니다. 이를 위해서는 Keith Monks(영국), Nitty Gritty 또는 VPI(미국)와 같은 진공 레코드 청소기나 울트라 소닉 청소 기술을 사용하는 독일제 신형 기계가 필요합니다.
At The LAST Factory, we manufacture a specialized cleaner called Power Cleaner for Records. It is specifically formulated to allow deep cleaning and removal of those offending contaminants from the surface of vinyl records.
더 라스트 팩토리에서는 레코드용 파워 클리너라는 특수 클리너를 제조합니다. 이 클리너는 비닐 레코드 표면의 오염 물질을 딥 클리닝하고 제거할 수 있도록 특별히 고안된 제품입니다.
-Walter Davies
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